Autostrazile Romaniei

Ce ciudat mi se pare să aibă țărișoara noastră autostrăzi. Suntem atât de departe ca și infrastructură față de ceea ce vizitez în fiecare an, că deja pot să zic că m-am obișnuit cu răul.

Dar nu de aia vă scriu, vroiam doar să vă întreb ce înțelegeți din articolul ăsta. Și eu l-am primit la rândul meu cu explicații și sper că sunt pe drumul bun.

Deci e vorba de autostrada Timișoara – Lugoj. În august vor, foarte fericiți să lanseze tronsonul de 9,5 km de la Giarmata spre Remetea Mare. Bun, foarte bine.

Dar uitați-vă puțin peste detalii:

Lungimea totală a tronsonului este de 9,5 kilometri, iar construcţia a necesitat realizarea a 10 pasaje şi podeţe.

Și aici mi s-a rupt firul. 10 km = 10 pasaje și podețe? Ați înnebunit? Cred că va fi un nou record de preț pentru km de autostradă. Costurile la pasaje și podețe pentru autostrăzi sunt enorme.

Pe lângă autostradă pe marginea tronsonului vor trebui instalate garduri de protecţie, dar vor fi realizate şi două spaţii de odihnă, cu toalete şi benzinării.

Unii le pun la fiecare 20 de km, noi le facem la fiecare 5 km…

Și pe lângă asta, toată lumea zice că în 2013 va fi gata. Eu aș fi foarte fericit, dar sincer nu cred că se poate face.

Și nu aș vrea să fiu comentator, dar doar mie mi se pare că jurul alegerilor totul se face rapid, totul e in program, chiar unele lucruri se întâmplă inaugurează mai devreme?

Similar Posts:

2 thoughts on “Autostrazile Romaniei”

  1. Cine știe ce e cu atâtea poduri și podețe. Poate din cauză că s-au apropriat prea mult de calea ferată și de drumul vechi, astfel nu-mi explic. Oricum, ar fi fain să termine, deși pe de altă parte mi-e groază să nu rămână ca Arad-Timișoara, care e terminată în proporție de 80% și așa va rămâne mult timp de acum încolo.

    Faza cu toaleta nu o calcula doar la tronsonul Timișoara – Remetea, cred că e singura toaletă de la Arad până la Remetea, sau poate până la Lugoj.

Leave a Reply