Exemplu de globalizare in marketing

Acum 3 săptămâni când am dat o fugă la Budapesta, într-un magazin non-stop din oraș am avut un sentiment de deja-vu puternic când mi-am ales din frigider o apă plată. Nu am înțeles de ce, de unde sau cum, dar sticla îmi părea familiară și mi-a adus o stare de siguranță.

Când am ajuns la momentul aruncării ei la coșul de gunoi, mi-am dat seama ce mi-a provocat deja-vu-ul.

Eticheta era aproape identică cu noua etichetă, rebranduită recent, Dorna.

11014846_10155846336700717_6349935833849421230_n

Ambele sunt deținute de Coca Cola. Este o mișcare logică pentru o multi-națională ca și Coca Cola. Ai plătit o agenție să îți facă un branding pentru producător de apă și îl folosești pe mai multe piețe. Corect, păcat doar că contul Dorna probabil că nu mai este în vreun portofoliu de agenție în România. De acolo și lipsa de vești la schimbările de acest gen.

Și se pare că acest branding este folosit pe mai mult de 2 piețe. În Bulgaria arată așa:
11817265_10155848901355717_2576809053496428644_n

furată de la Psaico

Și în Polonia și Slovacia:
11896226_890312671003908_2506607244989869007_n (1)

primită de la Alexandra!

18.09.2015 – Bistra din Croatia
bistra

18.09.2015 – Lilia din Italia
lilia

Similar Posts:

Leave a Reply